Jurek

Projektadministratör till offentlig förvaltning på Kungsholmen

Arbetsbeskrivning

I rollen som projektadministratör kommer du att vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Du kommer även att ansvara för att hantera löpande administrativa frågor, lösa uppkommande administrativa frågor samt ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation. Din uppgift är att stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, rapportering och ekonomi. Du kommer även att arbeta med:

 

   • Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering

   • Delta vid framtagning av ledningsgruppsmaterial

   • Ta emot, granska och kontera fakturor

   • Hantera aktiviteter som exempelvis mötesrum och flytt

   • Medverka i projekt kommunikationsinsatser- informationsmail, informationsmöten och arrangemang

   • Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara

   • Genomföra resebokningar för projektmedlemmar som reser i projektet och kontrollera att all nödvändig dokumentation för administration av dessa upprättas

 

 

Vem är du? 

Vi söker dig som är systematisk, strukturerad och tar egna initiativ. Vidare söker vi dig som är hjälpsam och har en förmåga att prioritera och arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Arbetet ställer krav på att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Andra krav för tjänsten är:

 

   • Gymnasial examen med relevant inriktning

   • 5-8 års dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete som administratör, gärna projektadministratör

   • Goda kunskaper i MS-Office och god datorvana

   • Minst 3 års praktiskt erfarenhet av dokumenthantering

   • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

 

Meriterande är om du också har:

   • Kompetens inom projektadministration

   • Erfarenhet av att arbeta i projektform

   • Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet

   • Erfarenhet av projekt/uppdrag med ett stort antal olika intressenter

 

 

Du erbjuds

Ett konsultuppdrag i Stockholm som omfattar 30 timmar/vecka med start omgående och löper till och med 2022-05-31 med eventuell chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Melanie Grunow via mail: melanie.grunow@jurek.se

 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 

 

Om Jurek

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Område: Stockholm

Anställning: Visstid

Omfattning: Deltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 15 maj

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Projektadministratör till offentlig förvaltning på Kungsholmen