Jurek

Projektadministratör till offentlig förvaltning

Just nu söker vi en erfaren projektadministratör till ett längre uppdrag till en offentlig förvaltning på Kungsholmen. Gillar du att vara spindeln i nätet och har tidigare erfarenhet av projektadministration, välkommen in med din ansökan redan idag!

 

 

Arbetsbeskrivning

Som projektadministratör är du spindeln i nätet med många kontaktytor både internt och externt. Du ansvarar för att hantera löpande och lösa uppkommande administrativa frågor. Vanligt förekommande arbetsuppgifter innefattar:

 

• Introducera nya projektmedlemmar i projekten/programmet.

• Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara

• Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation

• Stödja vid framtagning av utkast av dokument samt granskning och ändringshantering av dokument

• Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering

• Arbeta i digitala projektverktyg

• Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, andra avtal kopplade till projekten/programmet.

• Stödja vid begäran om utlämnande av allmän handling

• Delta vid framtagning av styrgruppsmaterial

• Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter

• Ta emot, granska och kontera fakturor

• Hantera aktiviteter som exempelvis Mötesrum och flytt

• Genomföra resebokningar för projekt/programmedlemmar som reser i projektet och kontrollera att all nödvändig dokumentation för administration av dessa upprättas

 

 

Vem är du? 

Vi söker dig som är självgående, driven och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare har du en vilja och önska att hjälpa andra och skapar dig en helhetssyn av verksamheten. Andra krav för tjänsten är:

 

• Gymnasial examen med relevant inriktning

• 5-8 års dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete som administratör

• Goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana i allmänhet 

• Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska 

• Minst 2 års praktisk erfarenhet av dokumenthantering 

 

Meriterande är om du också har:

• Kompetens inom projektadministration

• Erfarenhet av att arbeta i projektform

• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet 

 

 

Vad vi erbjuder

Ett konsultuppdrag på Kungsholmen som omfattar heltid med start omgående och löper i första hand till och med 2024-11-30. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Melanie Grunow via mail: melanie.grunow@jurek.se

 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 

 

Om Jurek

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Område: Stockholm

Anställning: Visstid

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 10 mars

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Projektadministratör till offentlig förvaltning