Östersunds kommun

Administratör till Myndighetsenheten

Vård- och omsorgsförvaltningen är den största av sju förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen ansvarar för verksamhet inom socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. Socialtjänstens ansvarsområde innefattar främst äldre personer och personer med funktionsnedsättning samt deras anhöriga. I vår målgrupp ingår barn, unga och vuxna.

 

Myndighetsenhetens ansvarsområde innefattar i huvudsak myndighetsutövning inom lagen om särskilt stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Enheten arbetar på uppdrag och delegation från Vård- och omsorgsnämnden och delvis från Barn- och utbildningsnämnden. Enhetens uppdrag är att tillförsäkra de medborgare som behöver vårt stöd en socialtjänst av god kvalitet. Rättssäkerhet och ett professionellt bemötande är grundläggande värden för enhetens verksamhet. Myndighetsenheten består av 35 tjänster fördelat på biståndshandläggare, LSS-handläggare, administatörer, teamchefer, kvalitets- och verksamhetsutvecklare och verksamhetschef.

 

Nu behöver vi förstärka Myndighetsenheten med ytterligare en administratör vars uppgift blir att stötta och avlasta handläggare och chefer i allehanda sysslor för att hålla ordning och reda i verksamheten. Det innebär allt från posthantering, arkivering, inköp samt svara på vissa frågor från medborgare till att ansvara för bilar, cyklar, IT-utrusning. Tjänsten kan även komma att innefatta deltagande i olika arbetsgrupper och på sikt viss enklare handläggning.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

 

Arbetsuppgifter

Som administratör för myndighetsenheten är huvuduppdraget att avlasta handläggare och chefer med sysslor som ligger utanför enhetens kärnverksamhet. Som administratör i verksamheten frigör du tid för handläggare och chefer att göra välgrundade rättssäkra utredningar, beslut och uppföljningar.

 

Du kommer tillsammans med nuvarande administratör ansvara för att fortsätta bygga upp en fungerande struktur för de allehanda administrativa sysslorna i verksamheten. Över tid kommer också arbetsuppgifterna att förändras utifrån flera pågående utvecklingsarbeten samt övergång till ny socialtjänstlag.

 

Som administratör hos oss förväntas du ha ett eget driv och förmåga att se vad som behöver göras. Du behöver också självständigt leta och tillgodogöra dig kunskap inom områden som vi ännu inte hittat arbetssätt för. Samverkan är en viktigt kugge den här rollen och det kommer ske såväl internt som externt.

 

Med andra ord en omväxlande roll med många olika arbetsuppgifter samt ansvar och möjlighet att själv utveckla och organisera jobbet!

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en administrativ bakgrund med vana av att hantera många saker samtidigt. Du får gärna ha erfarenhet av tidigare administrativa yrken inom offentlig förvaltning. Det är en fördel om du har kunskap om socialtjänstlagen, LSS, offentlighet- och sekretesslagstiftningen och förvaltningslagen.

 

Som person är du driven och strukturerad samt gillar ordning och reda. Du behöver ha förmåga att hantera många olika frågor och arbetsuppgifter under en dag. Du har förstås lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en fena på samarbeta och skapa goda relationer samt gillar att serva och underlätta arbetet för andra. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Vi erbjuder:

Östersunds kommun arbetar aktivt för en gemensam kultur och värdegrund, Framåt med hjärtat. Våra gemensamma kärnvärden för hur vi ska agera och uppfattas är; engagemang, omtanke och utveckling.

 

Vård- och omsorgsnämnden satsar offensivt på ett hälsofrämjande arbete för både medarbetare och medborgare. Ur ett hälsofrämjande perspektiv är målet att de medborgare vi är till för ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

 

Vill du veta mer om vår kommun och vår verksamhet? Besök gärna www.ostersund.se

 

Ansökan:

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Tjänsten kommer tillsättas under förutsättning av erforderliga beslut.

 

Vänta inte med att ansöka, intervjuer och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstidens utgång.

 

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

 

Upplysningar

 

administratör

Helena Enqvist

063-14 46 70

verksamhetsutvecklare

Anna Näsström

063-14 33 50

verksamhetschef

Kristina Wallner

063-14 34 74

facklig representant Vision

Berit Lindgren

063-14 30 00

 

 

Sista ansökningsdag

2024-05-26

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Sista ansökningsdag : 26 maj . Arbetsort : Östersund . Publicerat : 8 maj

Kategorier : Kontor & Administration Offentliga jobb


Senaste jobben från Östersunds kommun

Alla jobb hos Östersunds kommun

Liknande jobb Administratör till Myndighetsenheten