Administratör till Myndighetsenheten
Vård- och omsorgsförvaltningen är den största av sju förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen ansvarar för verksamhet inom socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. Socialtjänstens ansvarsområde innefattar främst äldre personer och personer med funktionsnedsättning samt deras anhöriga. I vår målgrupp ingår barn, unga och vuxna.
Myndighetsenhetens ansvarsområde innefattar i huvudsak myndighetsutövning inom lagen om särskilt stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Enheten arbetar på uppdrag och delegation från Vård- och omsorgsnämnden och delvis från Barn- och utbildningsnämnden. Enhetens uppdrag är att tillförsäkra de medborgare som behöver vårt stöd en socialtjänst av god kvalitet. Rättssäkerhet och ett professionellt bemötande är grundläggande värden för enhetens verksamhet. Myndighetsenheten består av 35 tjänster fördelat på biståndshandläggare, LSS-handläggare, administatörer, teamchefer, kvalitets- och verksamhetsutvecklare och verksamhetschef.
Nu behöver vi förstärka Myndighetsenheten med ytterligare en administratör vars uppgift blir att stötta och avlasta handläggare och chefer i allehanda sysslor för att hålla ordning och reda i verksamheten. Det innebär allt från posthantering, arkivering, inköp samt svara på vissa frågor från medborgare till att ansvara för bilar, cyklar, IT-utrusning. Tjänsten kan även komma att innefatta deltagande i olika arbetsgrupper och på sikt viss enklare handläggning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Som administratör för myndighetsenheten är huvuduppdraget att avlasta handläggare och chefer med sysslor som ligger utanför enhetens kärnverksamhet. Som administratör i verksamheten frigör du tid för handläggare och chefer att göra välgrundade rättssäkra utredningar, beslut och uppföljningar.
Du kommer tillsammans med nuvarande administratör ansvara för att fortsätta bygga upp en fungerande struktur för de allehanda administrativa sysslorna i verksamheten. Över tid kommer också arbetsuppgifterna att förändras utifrån flera pågående utvecklingsarbeten samt övergång till ny socialtjänstlag.
Som administratör hos oss förväntas du ha ett eget driv och förmåga att se vad som behöver göras. Du behöver också självständigt leta och tillgodogöra dig kunskap inom områden som vi ännu inte hittat arbetssätt för. Samverkan är en viktigt kugge den här rollen och det kommer ske såväl internt som externt.
Med andra ord en omväxlande roll med många olika arbetsuppgifter samt ansvar och möjlighet att själv utveckla och organisera jobbet!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en administrativ bakgrund med vana av att hantera många saker samtidigt. Du får gärna ha erfarenhet av tidigare administrativa yrken inom offentlig förvaltning. Det är en fördel om du har kunskap om socialtjänstlagen, LSS, offentlighet- och sekretesslagstiftningen och förvaltningslagen.
Som person är du driven och strukturerad samt gillar ordning och reda. Du behöver ha förmåga att hantera många olika frågor och arbetsuppgifter under en dag. Du har förstås lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en fena på samarbeta och skapa goda relationer samt gillar att serva och underlätta arbetet för andra. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder:
Östersunds kommun arbetar aktivt för en gemensam kultur och värdegrund, Framåt med hjärtat. Våra gemensamma kärnvärden för hur vi ska agera och uppfattas är; engagemang, omtanke och utveckling.
Vård- och omsorgsnämnden satsar offensivt på ett hälsofrämjande arbete för både medarbetare och medborgare. Ur ett hälsofrämjande perspektiv är målet att de medborgare vi är till för ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.
Vill du veta mer om vår kommun och vår verksamhet? Besök gärna www.ostersund.se
Ansökan:
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Tjänsten kommer tillsättas under förutsättning av erforderliga beslut.
Vänta inte med att ansöka, intervjuer och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstidens utgång.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.
Upplysningar
| |||
administratör |
Helena Enqvist |
063-14 46 70 |
|
verksamhetsutvecklare |
Anna Näsström |
063-14 33 50 |
|
verksamhetschef |
Kristina Wallner |
063-14 34 74 |
|
facklig representant Vision |
Berit Lindgren |
063-14 30 00 |
Sista ansökningsdag
2024-05-26
Senaste jobben från Östersunds kommun
-
Administratör till Myndighetsenheten
Nu behöver vi förstärka Myndighetsenheten med ytterligare en administratör vars uppgift blir att stötta och avlasta... Östersunds kommun, Östersund
-
Koordinator till STAR
Vi söker nu en koordinator till STAR, en nyckelroll där du kommer att bygga och underhålla samverkansstrukturer... Östersunds kommun, Östersund
-
Kommunvägledare till svarsgruppen socialt stöd och vård, Kundcenter
Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben samt i personliga möten. Östersunds kommun, Östersund
-
Verksamhetsutvecklare - Sektor Funktionshinder
Som verksamhetsutvecklare kommer du att vara en del av sektorledningen och arbeta tillsammans med erfarna kollegor Östersunds kommun, Östersund
Liknande jobb Administratör till Myndighetsenheten
-
Administratör till Myndighetsenheten
Nu behöver vi förstärka Myndighetsenheten med ytterligare en administratör vars uppgift blir att stötta och avlasta... Östersunds kommun, Östersund
-
Erfaren administratör sökes till kansli på myndighet!
Administratör sökes till viktig myndighet Stockholm! Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av personal, och ekonomiadmin... Jurek, Stockholm
-
Löne & HR-administratör till Bodycote AGI Sweden
I rollen som löne- & HR-administratör hos Bodycote AGI Sweden kommer du att hantera flertalet spännande arbetsuppgifter. Jurek, Göteborg
-
Paralegal till AMF Fonder
Är du en nyfiken, engagerad och ansvarstagande administratör som har erfarenhet av bolagsrättsliga frågor? Jurek, Stockholm
-
Administratör till myndighet
Har du erfarenhet av att arbeta som administratör i minst 1 år och är tillgänglig för nytt uppdrag från 3 juni? Jurek, Stockholm
-
Executive Assistant till ett nordiskt bolag mitt i City
Vi söker nu en framåtriktad Executive Assistant som brinner för att leverera på hög nivå i en snabbfotad kontext. Jurek, Stockholm
-
Kontorskoordinator inom HR till konsultuppdrag
För kunds räkning söker vi just nu en kontorskoordinator inom HR på 50%, för ett spännande uppdrag med start i maj Jurek, Lund
-
Lönekoordinator till en internationell organisation i Köpenhamn
För kunds räkning söker vi just nu en lönekoordinator på heltid, med start omgående och löpande cirka 15 månader Jurek, Malmö
-
Säkerhetsskyddshandläggare för ett starkare försvar
Är du en administratör med erfarenhet av att arbeta inom försvarsindustrin? Är du strukturerad och tar egna initiativ i ditt arbete? FMV, Stockholm
-
Koordinator till STAR
Vi söker nu en koordinator till STAR, en nyckelroll där du kommer att bygga och underhålla samverkansstrukturer... Östersunds kommun, Östersund