Jurek

Täby kommun söker nämndsamordnare till Socialnämnden

På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.

Kanslienheten
 i Täby kommun ansvarar för kommunfullmäktiges, kommunstyrelsens och ytterligare sex nämnders administration och registratur. Vidare ingår ansvar för arkivmyndigheten och ett överförmyndarkansli i samverkan mellan två kommuner.

Till kommunledningskontorets kansli söker vi nu en nämndsamordnare som kommer att arbeta mot Socialnämnden. Är det dig vi letar efter?

Socialnämnden
 i Täby ansvarar för kommunens socialtjänst. De som arbetar inom socialtjänsten erbjuder olika former av stöd och omsorg till människor i alla åldrar. Inom verksamhetsområdet social omsorg ingår individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättningar. Nu söker vi en nämndsamordnare med starkt samhällsengagemang och intresse av att jobba i offentlig förvaltning som vill arbeta nära de förtroendevalda och kommunledningen.


Arbetsbeskrivning

Uppdraget innebär att du är en viktig del i den kommunala beslutsprocessen där du ansvarar för den administrativa processen i socialnämndens arbete. Du deltar i nämndens beredning i olika faser, såsom protokollskrivning och beslutsexpediering liksom dokumenthantering, registrering, akthållning, administration och formalia kring beslutsunderlag. Du samordnar framtagandet av ärenden tillsammans med andra handläggare och experter samt utgör länken mellan verksamhetschefen och de handläggare som svarar för beredning av ärenden.

Målsättningen är att nämnden ska få underlag av god kvalitet och att nämndens arbete ska löpa smidigt och korrekt. I detta har du en nyckelroll genom att väva ihop beredningsprocessen och följa ärendets gång. En viktig del i rollen är därför planering av ärenden samt samordning och bevakning av ärenden som ska vidare till kommunstyrelse och kommunfullmäktige.

Arbetet är i huvudsak självständigt men du kommer även att delta i olika arbetsgrupper och projekt. Det kan tillkomma administration av andra nämnder, utskott och råd. Som nämndsamordnare arbetar du i en dynamisk miljö med goda förutsättningar för lärande och meningsfulla arbetsuppgifter. Arbetet omfattar heltid och i huvudsak dagtid, men nämndernas sammanträden och delar av beredningsprocesserna är förlagda till kvällar.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller liknande. Du har goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Kunskaper inom det kommunalrättsliga området och/eller erfarenhet av ärendehandläggning ses som meriterande.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska, där det du skriver ska vara stringent och fånga det väsentliga. Som person är du strukturerad, noggrann och har hög arbetskapacitet. Goda resultat är viktigt för dig och du håller uppsatta tidsfrister. Den samordnande funktionen med flera olika kontaktytor fordrar att du är lyhörd och kan anpassa din kommunikation till dem du pratar med. Din samarbetsförmåga är god samtidigt som du är bra på att arbeta ensam och driva ditt projekt i mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Vad kan Täby kommun erbjuda dig?

Vi kan erbjuda dig ett intressant och stimulerande arbete i en spännande organisation då vi är en kommun i stark tillväxt. Som nämndsamordnare arbetar du i en dynamisk miljö med goda förutsättningar för lärande och meningsfulla arbetsuppgifter. Nämndsamordnarna har ett nära samarbete och erfarenhetsutbyte sinsemellan. Under våren 2017 flyttade Täby kommun till det nybyggda kommunhuset, som ligger i nära anslutning till Täby centrum. För information om våra förmåner, läs gärna vidare på www.taby.se/ledigajobb.


Om Täby kommun

Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.

Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas - hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden.


Kontaktperson

I denna rekryteringsprocess samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sisat ansökningsdag är 31/5 2020, intervjuerna genomförs löpande så kom in med din ansökan redan idag.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: 
maria.vonsterneck@jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!


Övrigt

Fackliga kontaktpersoner:
Helen Klockare SACO 08-55 55 95 12 helen.klockare@taby.se
Linda-Marie Palm Vision 08-55 55 98 74 lindamarie.palm@taby.se
 
Område: Täby
Anställning: Tillsvidare
Omfattning: Heltid



Ansök nu


 

Sista ansökningsdag : 31 maj . Arbetsort : Täby . Publicerat : 11 maj

Kategorier : Juridik Kontor & Administration Statsvetenskap


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Täby kommun söker nämndsamordnare till Socialnämnden