Boliden

Medicinsk sekreterare/administratör

Bolidens interna företagshälsa bedriver förebyggande och rehabiliterande arbete inom Bolidenområdets verksamhetsorter samt på Rönnskär. Företagshälsan arbetar teambaserat med frågor som rör arbetets och arbetsplatsens betydelse för hälsa och välmående. Arbetsområdet innefattar främst främjande och förebyggande arbete men även rehabilitering. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och är en oberoende expertresurs för såväl chefer som medarbetare. Vi har kompetens att identifiera och beskriva sambanden mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa. 

Vi söker nu en medicinsk sekreterare/administratör, tjänsten avser heltid med stationeringsort Boliden. 

 

Arbetsuppgifter

I rollen som medicinsk sekreterare/administratör kommer du att arbeta med bokningar och kallelser samt samordna beställda tjänster. Som receptionist tar du emot kunder och är ansiktet utåt på företagshälsan. Du kommer att ansvara för företagshälsans gemensamma telefon och svara på frågor, ge råd och stöd samt informera om företagshälsans arbete. Att skriva journaler och rapporter samt ta fram verksamhetsrelaterad statistik kommer att vara en stor del av ditt arbete. Tillsammans med vår administratör på Rönnskär är du en av två lokala systemansvariga för vår medicinska journal. Fakturahantering (kontering och fakturering) är ytterligare en arbetsuppgift på ditt bord.

 

 

Utbildning och kvalifikationer

Du är utbildad medicinsk sekreterare/administratör med intresse för hälso- och arbetsmiljöfrågor. Erfarenhet från arbete på företagshälsa är meriterande. Du bör ha fördjupade kunskaper inom arbetsmiljöområdet.

Du har ett engagemang och förmåga att självständigt driva, planera och genomföra ditt arbete. Arbetsuppgifterna är skiftande och ställer därför stora krav både på förmågan till självständigt arbete och på arbete i team med övriga professioner inom företagshälsan. Det ställer också krav på integritet, noggrannhet, vetenskapligt förhållningsätt och professionellt ansvar. Du bör ha god förmåga att ansvara för och samordna arbetet i teamet. 

Goda IT-kunskaper krävs liksom att du kan uttrycka dig väl såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska. Körkort B är ett krav. Vi värdesätter personliga egenskaper som god samarbetsförmåga och social kompetens.

 

 

Information

För ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta företagsläkare Ulla Ottosson +46 8 610 15 55, ulla.ottosson@boliden.com

 

 

Facklig information

Facklig information lämnas av Andreas Mårtensson (Unionen) +46 910 77 42 39, Holger Rilinger (SACO) +46 910 70 57 59 eller Peter Markström (Ledarna) +46 910 77 40 09.

 

 

Välkommen till ett spännande jobb!

Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!

 

 

Ansökan

Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR och lämnas via ansökningsikonen. Frågor angående din ansökan besvaras av Kristin Sellman Human Resources, kristin.sellman@boliden.com.

Vi vill ha in din ansökan senast den 7 augusti 2019

 


Boliden producerar metaller som får det moderna samhället att fungera. Vår verksamhet präglas av omsorg om människa, miljö och samhälle, och vi tillhör de bästa i branschen inom hållbar metallproduktion. Boliden har också en ledande position inom återvinning av förbrukad metall. Lång erfarenhet kombinerad med utveckling av bästa tillgängliga teknik gör att våra gruvor och smältverk är väl positionerade på en utmanande marknad. Boliden har 5 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Irland och en omsättning på 50 miljarder kronor.

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 7 augusti . Arbetsort : Boliden . Publicerat : 11 juli

Kategorier : Hälsa & sjukvård Kontor & Administration Kundservice


Senaste jobben från Boliden

Alla jobb hos Boliden

Liknande jobb Medicinsk sekreterare/administratör